איך להכין סטייק אנטריקוט על האש

איך להכין סטייק אנטריקוט על האש

כל אחד יכול להכין?

כדי שיצא הטעם הכי טעים ולא יבש, מומחים בבשר יודעים הכי טוב כיצד לטפל בו. סטייק טוב על האש לא דורש עבודה מורכבת או שימוש בחומרים מורכבים רבים, אבל זה תהליך שאסור לפספס בו שום פרט.

איך להכין סטייק אנטריקוט על האש

מהם הטיפים הטובים ביותר?

האמת היא שאנשים רבים טועים בבחירת הבשר ובאופן הצלייה שלו. כך שעם קצת ידע וטיפים תוכלו ליהנות מסטייק עסיסי בטעם מושלם ובוודאי באירוע זה חשוב.

מהיכן מתחילים?

חשוב מאוד קודם כל לקנות נתח בשר איכותי. מומלץ לבחור אנטריקוט שהוא נתח טעים. זהו נתח שמגיע מהחלק של הבשר שיהיה רך וטעים.
את הסטייקים יש לקנות ישירות מהקצב הטוב ביותר ולא ממקום שם ימכרו לכם נתחים קפואים. כדאי לוודא שהנתח הוא ללא הקפאה וגם עבר תהליך של יישון כי זה משבח אותו והופך אותו לרך וטוב לצלייה. כדי לבדוק אם הבשר אכן כך זה מתבטא בצבע שלו, בשר מיושן לא צריך להיות אדום . לכן ניתן לקנות כמה ימים לפני השימוש ולשמור במקרר ולא ליצור הקפאה והפשרה.
אנחנו מוציאים את הסטייק מהמקרר זמן מה לפני הצלייה לטמפרטורת החדר, כי לא צולים בשר קר אלא רק כאשר הוא פושר. כאשר הנתח הינו איכותי וצלוי כראוי הוא יהיה גם טעים.

אם משתמשים בגריל ומחממים אותו לטמפרטורה הכי גבוהה למספר דקות אז הוא יהיה מוכן לצלייה. אך על גבי גריל פחמים יש לוודא שהגחלים חמות ומתחילות להיות לבנות. זה הזמן לשמן את הגריל עם בצל חצוי טבול בשמן באמצעות מקל או מלקחיים, איתו עוברים לאורך כל פסי הגריל. פעולה זו חשובה מאש כי זה אמור למנוע את הידבקות הסטייקים. כאשר הבשר נמצא על האש אין להפוך אותו יותר מדי אלא לתת לו להיצלות עד שיקבל מעטה פריך ורק אז להפוך אותו לצד השני.
כאן הרבה טועים ומתעסקים יותר מדי בבשר עד שהוא נהיה יבש. לכן הכי פשוט זה לבצע חתך קטן בסטייק כדי לבדוק מה הצבע שלו. יש שיאהבו אותו כאשר הוא עדיין ורוד בפנים ואפור וחרוך בקצוות, ויש את אלו שירצו אותו שרוף מאד ואפור גם מבפנים, אך אז הוא עשוי להיות מעט יבש. חשוב לצלות לכל אחד את טעמו . יש לזכור שכאשר קונים נתח בשר לסטייקים יש לבדוק את מידת יישון הבשר. הבדיקה הטובה היא ללחוץ באצבעו על הנתח. במידה ונשאר שקע והבשר לא חוזר למצבו הקודם סימן שהוא רך וראוי לצלייה. כששמים סטייק על הגריל או המחבת – מומלץ להוציאו לקראת ההגשה
ולאחר עשייה של נתח, מומלץ גם לתת לו מנוחה קלה על מגש לפני שמעבירים אותו לצלחת.

 לקבלת הצעת מחיר חייגו עכשיו 08-9333817 או השאירו פרטים ונחזור אליכם.

עוד מאמרים בנושא:

רוצה לדבר עם השף ניר דהן ולהתחיל לתכנן את האירוע?!

Related Posts
נגישות